Március 21-től átmenetileg fokozatosan csökkentette a termelést a Robert Bosch Kft. Hatvanban. A részleges leállást kollektív szabadság kiadással és az éves munkaidőkereten belüli munkaóra áthelyezéssel kívánja megoldani a cég, hogy senkit ne küldjenek el – tudta meg a 24.hu.
A globális autóértékesítések lassulása és a dízelbotrány utóhatásai érzékenyen érintik a Robert Bosch működését is, a német autóipari beszállító menedzsmentje éppen ezért úgy döntött, beáll a sorba és leépítésekbe kezd. A cégcsoport magyar operációjánál mintegy 14 800 ember dolgozik, amely a globális munkaerőállomány közel 4 százalékát jelenti. Az ő munkahelyük körültekintő tervezéssel, a munkaerő átcsoportosításával várhatóan megőrizhető lesz.
Leépítésekre készül és az autógyártás stagnálására számít a következő években a Bosch, a világ legnagyobb autóipari beszállítója.
A Robert Bosch felülvizsgálta korábbi várakozását, a németek már sokkal borúsabban látják a globális autógyártás idei alakulását: több millió autóval kevesebb gördülhet le a gyártószalagokról.
Nem tervez leépítéseket a dízelautók németországi részarányának fokozatos visszaszorulása miatt a német Robert Bosch autóipari alkatrész-beszállító konszern.
A német tulajdonú Robert Bosch Power Tool Kft. európai akkumulátor kompetencia központot hoz létre, és bővíti szerszámgép összeszerelő kapacitását Miskolcon, a beruházás összesen mintegy 14 milliárd forintba kerül - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Soha ennyi autó nem volt a magyar utakon, ami biztos kenyeret ad a szervizeknek, azonban közel sem minden kategória profitál egyformán a konjunktúrából. A Bosch által megrendelt kutatássorozat 10 éve vizsgálja a magyarok szervizelési szokásait, amiből érdekes tendenciák rajzolódnak ki, nem beszélve az elkötelező években várható ugrásszerű technológia fejlődés okozta hatásokról.
Miután a kétezres évek végén az iPhone széles körben ismertté tette az érintőképernyős technológiát, a magyarok zöme még sokáig gombokat nyomogatva álmodozott a sci-fiket idéző megoldásról. Azonban nem kellett sok idő hozzá, hogy ma már relikviaként gondoljunk a nyomógombos készülékekre. Bár az elektromos autók esetében az átállás nyilván összetettebb, hiszen nemcsak új töltőállomás-rendszer kiépítése szükséges, de a technológiáknak is vannak még fejleszthető területei, mint a hatótávolság - vagyis az akkumulátorok teljesítménye - vagy a töltés gyorsasága. Azonban a klímaváltozás enyhítésére hozott és tervezett állami szabályozások elősegíthetik a folyamatot és az eladási statisztikák is a villanyautók elképesztő ütemű térnyeréséről árulkodnak. Bár összességében még elenyésző a zöld rendszámos autók aránya a magyar utakon, azonban egy, a Bosch által készített kutatás szerint - amely tíz éven keresztül monitorozta a magyar autózási szokásokat - ez már nem sokáig lesz így.
Ha csak annyi autót helyeznének újonnan forgalomba az idei második fél éveben Magyarországon, mint az elsőben, az rekord lenne. Eddig 2003-ban helyezték üzembe a legtöbb új autót - 274 ezret - azonban a 150 ezres idei első féléves adat még többet ígér. Azonban ezeknek az autóknak a többsége csak Magyarországon "új", valójában a forgalomba helyezett autók több mint fele import használt autó. Ennek köszönhető, hogy idén várhatóan egy másik - negatív - rekord is megdől: soha nem volt ilyen magas a forgalomban lévő autók átlagéletkora. A Robert Bosch Kft. megbízásából készített felmérések szerint azonban nem olyan rossz a helyzet, mint amennyire elsőre tűnik.
A Robert Bosch Kft. magyar gazdasági életben betöltött szerepéről és fejlesztési terveiről is szó volt Orbán Viktor miniszterelnök és Daniel Korioth, a vállalat ügyvezető igazgatójának megbeszélésén az Országházban - tájékoztatta Havasi Bertalan, a kormányfő sajtófőnöke az MTI-t.
A járműipar egyik, vagy talán a legforróbb témája most a fejlett vezetéstámogató rendszerek és az önvezető technológia térnyerése. Ez nem véletlen, segítségükkel ugyanis csökkenhet a közúti balesetek száma, alkalmazásuk hatalmas megtakarítást jelenthet a társadalom számára és az előrejelzések szerint a következő évtizedekben sok tízezer milliárd forintos piaccá nőhet ez az iparág. Ebből a hatalmas üzletből részesedhet Magyarország is, részben annak köszönhetően, hogy már most több nemzetközi nagyvállalat, illetve feltörekvő magyar startup is komoly kutatásokat és fejlesztéseket végez az önvezető technológia területén. És a magyar kormány is időben felismerte az önvezető technológiában rejlő lehetőségeket, ezért igyekszik olyan intézkedéseket hozni, amelyektől a terület felfutását reméli. Ugyanakkor mindez önmagában kevés, a végső sikerhez elengedhetetlen a hazai oktatás színvonalának emelése és az egyre kínzóbb munkaerőhiány enyhítése.
Nem volt semmiféle előjele a mostani kitörésnek.
Egyre közelebb a 100 000 dollárhoz a BTC árfolyama.
Cikkünket folyamatosan frissítjük.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?